Oh really, O’Reilly? 0

We find it hard to believe that Charles Krauthammer or Brit Hume would obey instructions as to what they may say or not say on Fox News.

Yet it does seem that Fox has sold its soul to the devil.

This is from Family Security Matters:

Former prominent guests on Fox News, including Walid Shoebat, contend that the News Corporation has surrendered its “fair and balanced” coverage of Islam and events in the Middle East for a fistful of Saudi cash.

Their contention is based on a series of recent developments within the media giant.

The first development was the news that Rupert Murdoch, CEO of News Corporation, invested $70 million in the Rotana Group, an enterprise owned by Prince Alwaleed bin Talal, a nephew of Saudi King Abdullah. The Rotana Group operates a host of TV channels throughout the Middle East and is a leading producer of Arabic movies.

Next came Mr. Murdoch’s decision to make Abu Dhabi, the headquarters of the News Corporation’s global media operations in the Middle East.

On Monday, the Fox Business Network announced that it will dispatch a full-time correspondent to the Middle East in order to inform Americans of the unique business opportunities in such places as Syria, a country that provides shelter for Hamas, the Islamic Jihad, and Hezbollah and support the insurgents in Iraq.

In the wake of this announcement, Fox news commentators – including Glenn Beck, Charles Krauthammer, A.B. Stoddard and Bill Kristol – condemned Geert Wilders, a well-respected Dutch dignitary and critic of radical Islam, as a “fascist” and a “demagogue.” …

In the past, the former member of the Dutch National Parliament was a frequent guest on Fox News. Last February, Bill O’Reilly welcomed Mr. Wilders to America, while condemning a scared Britain for banning him entrance to the country.

Other news about the parent company of Fox News began to surface, including reports that Kingdom Holding owns at least 7 percent of the News Corporation and has become the second largest shareholder in the Murdoch conglomerate. Some speculate that the actual shares controlled by Kingdom Holding through a hedge fund may exceed 25 percent.

Kingdom Holding is owned by Prince Talal …

Listed by Forbes as the world’s 22nd richest person, Prince Talal also owns substantial shares of Time Warner, Apple, eBay, Disney, and Citibank.

As for charity, he gives millions to Hamas and other pro-Palestinian organizations.

Critics say that Prince Talal’s sizeable investment in the News Corporation accounts for Fox News programs critical of Israel, including a series of special reports in which Carl Cameron and Brit Hume [even he? – JB] alleged that Israel gathered information about the attacks of 9/11 and failed to warn the American people.

Walid Shoebat, a former member of the Palestine Liberation Organization, who converted to Christianity, charges that Fox News now prohibits critics of Islam and Islamic terror from appearing on its broadcasts.

“He himself (Prince bin Talal) said, ‘I just had to make a phone call to [tell them to] stop using the word Muslim’ regarding the rioting in France,” Mr. Shoebat notes. “Bill O’Reilly says to Ibrahim Hooper, the head of the Council on American-Islamic Relations (CAIR), that he is an upstanding citizen. Since when was the head of CAIR an upstanding citizen?”

Mr. Shoebat adds that viewers will no longer be seeing any so-called “Islamophobes” on Fox.

“Today, I’m not invited at Fox News. Neither is Robert Spencer or Brigitte Gabriel,” he laments. “But Ibrahim Hooper is invited to speak at Fox News. It used to be that experts on terrorism who are critical of the Islamic views [were] able to get a voice on Fox News. Those days are gone.”

Mr. Shoebat says that instead of airing those critical views of Islam, Fox News now legitimizes Hooper, the spokesman for CAIR, a group which he maintains is a front for Islamic terrorists.

Keep the change 0

 Jonathan Weil writes at  Bloomberg-com:

It’s hard to believe Barack Obama would even think of calling this change.

Take a good look at some of the 17 people our nation’s president-elect chose last week for his Transition Economic Advisory Board. And then try saying with a straight face that these are the leaders who should be advising him on how to navigate through the worst financial crisis in modern history.

First, there’s former Treasury Secretary Robert Rubin. Not only was he chairman of Citigroup Inc.’s executive committee when the bank pushed bogus analyst research, helped Enron Corp. cook its books, and got caught baking its own. He was a director from 2000 to 2006 at Ford Motor Co., which also committed accounting fouls and now is begging Uncle Sam for Citigroup- style bailout cash.

Two other Citigroup directors received spots on the Obama board: Xerox Corp. Chief Executive Officer Anne Mulcahy and Time Warner Inc. ChairmanRichard ParsonsXerox and Time Warner got pinched years ago by the Securities and Exchange Commission for accounting frauds that occurred while Mulcahy and Parsons held lesser executive posts at their respective companies.

Mulcahy and Parsons also once were directors at Fannie Mae when that company was breaking accounting rules. So was another member of Obama’s new economic board, former Commerce Secretary William Daley. He’s now a member of the executive committee at JPMorgan Chase & Co., which, like Citigroup, is among the nine large banks that just got $125 billion of Treasury’s bailout budget.

There’s More

Obama’s economic crew might as well be called the Bailout Bunch. Another slot went to former White House economic adviser Laura Tyson. She’s been a director for about a decade at Morgan Stanley, which in 2004 got slapped foraccounting violations by the SEC and a month ago got $10 billion from Treasury.

That’s not all. There’s Penny Pritzker, the Obama campaign’s national finance chairwoman. She was on the board of the holding company for subprime lender Superior Bank FSB. The Chicago-area thrift, in which her family held a 50 percent stake, was seized by the Federal Deposit Insurance Corp. in 2001. The thrift’s owners agreed to pay the government $460 million over 15 years to help cover the FDIC’s losses.

Even some of the brighter lights on Obama’s board, like Warren Buffett and former SEC Chairman William Donaldson, come with asterisks. Buffett was on the audit committee of Coca-Cola Co.’s board when the SEC found the soft-drink maker had misled investors about its earnings. Donaldson was on the audit committee from 1998 to 2001 at a provider of free e-mail services called Mail.com Inc. Just before he left the SEC, in 2005, the agency disciplined the company over accounting violations that had occurred on his watch.

So, by my tally, almost half the people on Obama’s economic advisory board have held fiduciary positions at companies that, to one degree or another, either fried their financial statements, helped send the world into an economic tailspin, or both.

There’s still more. We recommend that you read the whole thing.